HANDELS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Handels- og leveringsbetingelser

 1.      Generelt

Nærværende handels- og leveringsbetingelser gælder for alle køb foretaget på www. GLOBAL-HEGN.dk. Alle kan som udgangspunkt handle på www.Global-hegn.dk, webshoppen er dog baseret på salg til privatpersoner og er derfor udelukkende omfattet af regler og betingelser gældende herfor.

Alle kontrakter indgåes på dansk og der er ikke indgået bindende købsaftale med GLOBAL HEGN APS, før der er modtaget ordrebekræftelse herfra.

2.      Priser

Priserne på GLOBAL-HEGN.dk er dagspriser, angivet i danske kroner og inklusive 25% moms, med mindre andet er angivet. De angivne priser gælder kun for ordrer til levering i Danmark, ikke omfattende Grønland, Færøerne og ikke brofaste øer.

Der tages forbehold for evt. afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl.

3.      Betaling

De mulige betalingsformer på GLOBAL-HEGN.dk er:

  •          Dankort
  •          E-Dankort
  •          VISA
  •          VISA Elektron
  •          Mastercard

Der tages ikke gebyr ved betaling på GLOBAL-HEGN.dk og beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes. Det skal bemærkes, at der aldrig kan trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.

4.      Fragt og levering

GLOBAL-HEGN.dk leverer kun i Danmark, ikke brofaste øer dog mod tillæg og ikke omfattende Grønland og Færøerne.

Leveringstiden for ordren afhænger af leveringstiden for de enkelte produkter og vil fremgå udfor hvert produkt. Ordrer kan splittes i flere leveringer og muligvis leveres over flere dage, dette skyldes afsendelse fra flere lokationer.

Fragt prisen for din ordre afhænger af hvilke typer varer der bestilles. Fragt beløbet vil fremgå af kurven, efterhånden som der tilføjes varer hertil.  

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos GLobal hegn's grossister.

5.      Fortrydelses- og returret

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.

Betingelsen for anvendelse af fortrydelsesretten er, at du senest 14 dage efter modtagelse af varen, giver Global hegn ApS besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail, telefon eller lignende og heri skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.

For at modtage det fulde beløb retur, skal varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde som da den blev modtaget. Varen må afprøves på samme måde som den ville kunne i en fysisk butik, med henblik på at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Såfremt varen prøves/bruges udover det ovenstående beskrevne, betragtes varen som værende brugt og retten til at modtage det fulde beløb retur bortfalder.

Ved køb af varer på www. GLOBAL-HEGN.dk kan den originale emballage udgøre en væsentlig del af varens værdi. Send derfor altid emballagen med retur, for at sikre varens fulde værdi.

I tilfælde af værdiforringelse, fratrækkes dette købsbeløbet. 

Anvendelse af fortrydelses- og returret

Før returnering og senest 14 dage efter, at du har modtaget din vare, bedes du kontakte Global Hegn webshop’s kundeservice:

            Tlf.:                    +45 20 25 55 13

            Mail:                  kundeservice@Global-hegn.dk

Der vil oplyse om et returnummer samt returadresse.

Ordren skal sendes retur senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Husk altid at vedlægge kopi af købsfakturaen, med tydelig angivelse af det oplyste returnummer.

Risikoen samt omkostningerne i forbindelse med tilbagelevering af ordren påhviler forbrugeren.

Hvis du vælger at gøre brug af din fortrydelsesret, refunderer GLOBAL-HEGN.dk alle betalinger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af anden leveringsform end standardleveringen fra www. GLOBAL-HEGN.dk ) uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelsen, om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. GLOBAL-HEGN forbeholder sig dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil varen er modtaget retur, med mindre der kan fremlægges dokumentation for at varen er returneret.

Global hegn ApS gennemfører tilbagebetalingen mod samme betalingsmiddel, som blev anvendt ved købet, med mindre andet er aftalt.

Bemærk, at varer der sendes retur uden porto, pr. efterkrav eller uden omdeling, nægtes modtaget af GLOBAL-HEGN

Alternativt til ovenstående, kan varen også tilbageleveres til Global Hegn. Ved henvendelse ved vores adresse efter aftale herom.

HUSK altid at medbringe kopi af købsfakturaen.

6.     Reklamationsret 

Global Hegn ApS opfordrer til, at der foretages kontrol af de leverede varer umiddelbart efter modtagelse. Skulle der konstateres fejl eller mangler, bedes du straks gøre opmærksom herpå.

I overensstemmelse med Købelovens regler, ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer (for varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare). Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden betyder reklamationsretten, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation dog naturligvis betinget af, at reklamationen er berettiget.  I tilfælde af en berettiget reklamation kan Købelovens mangels regler finde anvendelse.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Der henvises i øvrigt til Købelovens §78 for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.

Anvendelse af reklamationsret

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles GLOBAL-HEGN inden rimelig tid efter varens modtagelse.

Du/I opfordres på det kraftigste til at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangler i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen.

Der reklameres ved at kontakte GLOBAL-HEGN webshop’s kundeservice:

            Tlf.:                    +45 20 25 55 13

            Mail:                  kundeservice@Global-hegn.dk

der vil tilsikre evt. fremsendelse af frankeret og adresseret returlabel således, at Global hegn betaler fragtomkostningerne.

Bemærk, at varer der sendes retur uden porto, pr. efterkrav eller uden omdeling, nægtes modtaget af GLOBAL-HEGN.

7. Personoplysninger

Den dataansvarlige for GLOBAL-HEGN.dk er Global Hegn ApS, Havremarksvej 18, 2605 Brøndby.

For at kunne gennemføre et køb på www. GLOBAL-HEGN.dk skal du som minimum oplyse om følgende: navn, adresse, postnr., by, telefonnummer og e-mail adresse. Disse data transmitteres og lagres elektronisk i u krypteret form og gemmes i minimum 5 år.

Oplysninger afgivet til www. GLOBAL-HEGN.dk er tilgængelige for direktøren og de ansatte i Global Hegn, men videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand.

Som registreret hos www. GLOBAL-HEGN.dk, har du ret til at gøre indsigelse mod registreringen, samt ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder er du sikret via persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed, bedes rettet til Global Hegn webshop’s kundeservice via e-mail: kundeservice@Global-hegn.dk

Cookies

For at forbedre brugeroplevelsen på www.GLOBAL-HEGN.dk, anvendes der cookies på hjemmesiden.

Cookies er en standardteknologi, som de fleste hjemmesider bruger i dag. En cookie er en lille tekstfil, der lagres i din webbrowser og registrerer dig som unik bruger. En cookie kan ikke sprede virus eller andre skadelige programmer.

Der lagres ingen personlige informationer i vores cookies, de bruges udelukkende til vores statistikmodul i forhold til hvilke sider der besøges, hvilke varer der sælges, og hvordan trafikken er på webshoppen generelt. De indsamlede data, bruges til at forbedre webshoppen, sortimentet og den generelle brugeroplevelse. På www. GLOBAL-HEGN.dk benytter vi cookies fra annoncepartnerne Google og Maxus. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Hvis du har spørgsmål angående dine cookies kan du henvende dig til:

GLOBAL HEGN webshop kundeservice
Telefon: 
               +45 20 25 55 13

Mail:                  kundeservice@Global-hegn.dk

8.      Ansvar

www.global-hegn.dk fraskriver sig ethvert ansvar for eventuelle trykfejl i tekst og priser, fejl i illustrationer/fotos, systemfejl, udsolgte varer, restordrer, forsinkelser, ændringer i valutakurser, kunders fejlbestillinger samt force majeure.

For eventuelle klager eller uoverensstemmelser, henvises der til GLOBAL-HEGN webshop’s kundeservice eller Forbrugerklagenævnet. 

9.      EU Klageret 

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til (indsæt rette klagenævn for din webshop, eksempelvis Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.) Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her:http://ec.europa.eu/consumers/odr/

EU klage mulighed hos Global Hegn ApS